Job Solution Sweden Holding AB (publ) startar upp verksamhet i Danmark.

Job Solution Sweden Holding AB (publ) startar Job Solution Denmark ApS. Bolaget kommer att erbjuda tjänster inom Search och Headhunting, med stort fokus på Samhällsbyggnad och närliggande branscher. Med bildandet av detta bolag så finns det nu tre dotterbolag till Job Solution Sweden Holding AB som arbetar inom Search och Headhunting, i tre nordiska länder.

Kommentar från Carl Renman, styrelseordförande
– Vi ser en tydlig och naturlig utveckling av Job Solutions verksamhet som fokuserar på Search och Headhunting. Den mest naturliga delen, som också har varit en tydlig ambition från Styrelsens håll, är att erbjuda bolagets tjänster till andra länder inom Norden. Detta får vi nu med bildandet av vårt Danska dotterbolag.

Kommentar från Viktor Rönn, VD Job Solution Sweden Holding AB (publ)
– Det känns otroligt kul att äntligen ha kommit till stadiet där vi kan erbjuda våra tjänster i Danmark. Vi har kunder som jobbar över hela Norden, och vi vet att våra tjänster har varit efterfrågade i Danmark en tid, varför vi ser fram emot vad framtiden har att erbjuda för vårt danska bolag. Vi har lyckats knyta till oss en VD som vi tror mycket på, och som vi tror kan axla ansvaret på ett mycket bra sätt.

VD för Job Solution Denmark ApS blir Josef Nielsen. Josef kommer från ett väletablerat bolag som erbjuder tjänster inom kompetensförsörjning, där han tidigare verkade som Försäljningschef.

Kommentar från Josef Nielsen, VD Job Solution Denmark ApS
– Det ska bli väldigt kul att få vara med och starta upp och driva Job Solution Denmark. Den typen av tjänst som vi nu kan erbjuda finns inte i Danmark, varför det ska bli kul att utmana den danska marknaden med ett nytänkande sätt att jobba med rekrytering. Under mina år inom rekryteringsbranschen i Danmark så har jag sett ett behov av den här typen av tjänst, därav blir det extra spännande att se hur marknaden tar emot den.